Ada – Wisselende bloedsuikerwaarden na een maagverkleining.

Ik tob mijn hele leven al met overgewicht. Toen ik een jaar of 7/8 was moest ik al aan de Protifar,
(een eiwit preparaat in poedervorm) zodat ik minder zou gaan eten. Nou 1 ding weet ik nog wel,
wat vond ik dat vies! Je blijft tobben met overgewicht, ik heb heel veel diëten gedaan, waaronder
crash diëten, veel afgevallen maar ook weer veel aangekomen. Op een gegeven moment
accepteer je jezelf voor 90%, maar je blijft diëten.

Ik wist dat het een zware dobber zou worden en ik moest er zeker niet te licht over nadenken. Ik heb een maagverkleining laten doen. Nu 54 kilo eraf en nu proberen om het ook daar bij te laten. Ik voel me goed en bruis van de energie. Ik lag alleen wel te zweten in bed of ik werd zomaar ineens beroerd na het eten. Futloos, soms hallucineren, overgeven, terwijl je een lege maag hebt.

Dan is er gelukkig het internet, ik heb ook zelf een medische achtergrond, dus het kwam mij wel bekend voor. Ik dacht heb ik nou een hypo (lage bloedsuiker)? Ik kon het bijna niet voorstellen. Maar het zoeken ging verder. Naast het leefstijladvies, ben ik ook de sensor gaan gebruiken. Toen kreeg ik pas inzichten in mijn eetpatroon. Waarvan ik dacht dat het goed en gezond was, gingen mijn suikerwaarden zo enorm pieken dat ik geen hypo maar een hyper (hoge bloedsuiker) had en daarna zakte het weer zo snel, dat ik bijna een hypo kreeg. Soms zat hier maar 30 á 40 minuten tussen en dat gaf voor mij dus zeer onprettige klachten.

Ik merk dat ik enorm reageerde op voedingsstoffen die hoog in de koolhydraten zaten, zowel langzame als de snelle koolhydraten. Ik ben nog bewuster gaan eten, koolhydraatbeperkt, meer groenten en rauwkost, mijn lijf reageerde er goed op. Ik zag ook dat mijn bloedsuikers stabiel werden, niet meer pieken omhoog of omlaag. De nachten sliep ik door. Ik kon in mijn app zien dat ik 8 uur goed geslapen had met een stabiele bloedsuiker. Ik werd weer uitgerust wakker.

Ik sport 1x in de week, regelmatig wandelen en ik ga op de fiets naar het werk. Met de juiste
voeding die ik tot me neem gaat het goed. Ik weet nu dat ik altijd bij inspanning een koolhydraatbeperkt broodje mee moet nemen. Deze inzichten heb ik geleerd in die 2 weken. Ik
voel me er ook zo veel beter bij”.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.