Irina – Afgevallen en geen duizelingen meer.

“Ik ben 48 jaar en ben medisch gezond, ik weeg 73 kilo en had 10 kilo overgewicht waar ik blijvend van af wilde.  Ik wilde niet steeds een paar kilo aankomen en afvallen zoals met elk dieet wel gebeurde. Voor mij was het daarom het belangrijkste wat meer gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit resultaat te bereiken. Met bovenstaande in mijn achterhoofd heb ik de sensor daarom 14 dagen op mijn arm gehad. Ik wilde graag weten welke voedingstoffen mijn bloedsuiker waardes zouden beïnvloeden. En inzicht krijgen wat er in mijn lijf gebeurde zodat ik met deze kennis mijn leefstijl kon gaan verbeteren. Ik had soms ook vervelende klachten als duizelingen in de namiddag, nachts zweten en avonds vaak honger. Deze klachten verbond ik niet met mijn voedingsgewoontes. Ik heb bij mijzelf de sensor aangebracht en ter ondersteuning voedingsadvies gekregen.

Mijn eetpatroon was eten als ik trek had en ik nam het eten waar ik op dat moment trek in had. Ik snoepte vaak tussendoor wat lekkers en kocht vaak een boterham of een luxe broodje als ik met de auto weg was. Ik nam ook wel eens een kant,- en klaar maaltijd in de avond. Macaroni en spaghetti waren mijn favoriete gerechten. Tijdens het dragen van de sensor heb ik dit eetpatroon aangehouden. Ik wilde weten wat er gebeurde. Ik merkte dat ik in de nacht (als ik ’s avonds niet goed had gegeten), dips in mijn bloedsuiker kreeg en hierdoor ging ik ook zweten in de nacht.

Ook kreeg ik vrij snel honger en trek aanvallen na het eten van de macaroni en spaghetti. Dit was ook zichtbaar aan de lage bloedsuikerwaarden op de sensor.

Mijn duizelingen in de middag kon ik verklaren omdat er teveel uren tussen de lunch en de avondmaaltijd zat. Voor mij was het fijn dat ik zelf kon ervaren en voelen hoe ik reageerde op voeding waardoor ik mijn gewoontes er automatisch op ging aanpassen.

De 2 belangrijkste leefstijlveranderingen die ik hebt aangepast zijn veel minder suiker en bewerkte koolhydraten eten. Ik eet avonds nog iets kleins waardoor ik beter slaap. In de middag eet ik wat extra en ik eet gevarieerder bij de lunch. Van de duizelingen ben ik af en ik slaap beter. Ook heb ik veel minder trek om te snoepen en voel ik mij rustiger. Mij heeft het inzicht gegeven in mijn leefstijl en voedingspatroon en hierdoor blijf ik makkelijker op gewicht. Het bewegen kan nog verbeteren maar alles in keer doen, hoeft niet, als het maar goed voelt”.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.